Du kan bruge mere tid på det i din virksomhed, der tjener penge – og mindre på alt det omkringliggende.
Se et par smarte programmer her, du bør kende.
Mindmapping
Mindmaps er en metode der først og fremmest er lavet til at kunne huske bedre men ud over det kan du bruge mindmaps til meget andet. Skal du f. eks. overskue et problem kan mindmaps hjælpe eller hvis du skal finde en ny ide til et projekt.
Mindmaps er en udvidelse af brainstorms fordi man laver et mønster lidt i samme form bestående af både billeder, tekst, farver og evt. tegninger. Mindmaps kan være en god ide i din virksomhed til løse problemer eller hvis der skal holdes oplæg kan mindmaps bruges til nemmere at se om man får det hele med.
Mindmaps er utrolig nemme at bruge og det tager ikke lang tid at komme i gang med. Det vil måske være lidt svært de første par gange med det vil ikke tage lang tid før du vil kunne se hvor meget mindmaps kan bruges til.
Mindmapping.dk er et online program til at lave mindmaps. Det gode ved at lave mindmaps i et online program er at det gør det endnu nemmere og du kan have dem med dig overalt. Du risikerer heller ikke at dine mindmaps bliver væk i bunken af andre papirer.
Fakturaservice
Fakturaservice.dk er et online program til scanning, afsendelse og administration af fakturaer. Fakturaservice gør det nemt og ikke mindst hurtigt at sende dine fakturaer af sted. Det er gratis at oprette en profil på fakturaservice og der betales efterfølgende et fast beløb pr. faktura.
Fakturaservice bruges i dag både af offentlige og private virksomheder. Det er en ren online tjeneste via hjemmesiden fakturaservice.dk. Det gør det nemt og du kan afsende dine fakturaer hurtigt både via smartphone, computer eller tablet.
Det er meget simpelt at sende en faktura via fakturaservice og din virksomhed kan hurtigt spare en masse tid. Faktura service er også meget burgervenligt og det tager ingen tid at komme i gang med. Fakturaservice tilbyder forskellige former for afsendelse så du kan tilpasse det efter hvad der passer til din virksomhed.
Du kan afsende og modtage EAN-fakturaer direkte fra din internetbrowser. Du kan også scanne dine fakturaer ind og fakturaservice vil omdanne dem og sende dem elektronisk indenfor 3 dage. Der er også mulighed for at sende dine fakturaer via e-mail som en pdf-fil og som den sidste mulighed tilbyder de at sende dine fakturaer som post så du slipper for at bruge tid på print og frimærker hvis dine fakturaer skal ud via posten.
Dinero
Dinero er et online program til at få styr på din virksomheds regnskab. Dinero kan både bruges til fakturering, moms og bogføring.
Dinero er først og fremmest ideelt til at få et bedre overblik over dit regnskab. Dinero har forskellige funktioner der gør det nemmere, hurtigere og mere overskueligt at føre dit regnskab, så du nemmere at bevare et overblik over økonomien i din virksomhed.
Dinero har en funktion kaldet Dinero Crowd der er verdens første automatiske kontohjælp. Du skriver bare hvad du har købt og dinero vil selv vælge hvor bilaget skal placeres.
Er du f. eks. ved at indtaste en parkeringsbøde vil Dinero foreslå forskellige scenarier, om du f. eks. har kørt med gule plader. Dinero vil så også vide om du kan trække moms fra eller ej. Og som det sidste vil dinero selv vælge at det er ”diverse transportomkostninger” og så er det hele bogført nemt og på meget kort tid.
Dinero giver også mulighed for at gemme dine bilag i ”skyen” som er en fantastisk funktion fordi du så ikke risikere at dine bilag bliver væk og det bliver nemmere at overskue alle dine bilag fordi de er samme sted.
Som det sidste har Dinero en app som gør det hele endnu nemmere fordi du kan uploade dine bilag med det samme.
Det er gratis at oprette en profil på Dinero.dk og der findes også en pro version til 147kr. om måneden.
Du kan se flere gode tips til din virksomhed og økonomi på A-Finans.dk.
Skriv et svar