I løbet af de seneste år er det blevet mere og mere indlysende for mange virksomhedsindehavere, at internettet bliver en større del af det at drive virksomhed. Flere og flere danskere ændrer deres forbrugsadfærd til at være mere rettet i mod internettet og vælger at anvende internettet, som deres foretrukne indkøbsportal. Denne udvikling har affødt at internet har nærmet sig den fysiske butik i vigtighed og derfor er det essentielt, at man formår at brande sig rigtigt på alle markedspladser. Man kender det fra en selv. Når man står og mangler noget specifikt er det yderst sjældent at man kender alle specifikationer, ved hvor det handles og hvad prisen er. Derfor er trenden i høj grad blevet, at vi anvender diverse søgemaskiner, og i høj grad herunder Google, til at opnå den viden, som vi skal bruge til at forsøge at gøre det bedst mulige indkøb. Dermed opnår søgemaskinerne en større og større magt. Søgemaskineoptimering, eller i daglig tale SEO, er en måde hvorpå vi kan tilpasse vores hjemmesider til at tilfredsstille Google og de andre søgemaskiner mest muligt. Søgemaskinerne ønsker at fremvise de hjemmesider som bedst muligt kan opfylde søgerens ønsker. Så ved at opfylde Google’s kriterier for at rangere højt, så kan vi opnå en gylden placering på disse søgemaskiner. Det vil i sidste ende øge det antal besøgende som kommer forbi vores hjemmeside og dermed øge chancen for at salget kan stige.
En SEO konsulent vil kunne være med til at gøre dette til en realitet. Ved at analysere din hjemmeside kan en SEO konsulent se, hvilke aspekter som kan optimeres og dermed øge din hjemmesides chancer overfor konkurrenterne på internettet. Hvis man ikke tager søgemaskineoptimering seriøst vil man stå tilbage som den store taber, når det kommer til online markedsføring. Men hvis du formår at bruge søgemaskineoptimering på den rigtige måde, så kan du ende som den store vinder. Den største fejl som bliver begået indenfor søgemaskineoptimering er, når man glemmer at det i sidste ende ikke er søgemaskinen som betaler dine regninger. Mange ender med at fokusere alt for meget på søgemaskinen for derigennem at rangere højere på Google og de andre søgemaskiner. Det betyder at din hjemmesides brødtekst ikke vækker og pirrer interessen hos din reelle målgruppe, som jo er forbrugeren. Og sjovt nok så er det også her at søgemaskineoptimering bliver svært og retfærdiggøre brugen af en SEO konsulent, som kan tilbyde din hjemmeside kvalitets SEO som tilfredsstiller både forbrugerne og søgemaskinerne. Ved at udlicitere denne facet kan man også fokusere udelukkende på det som man som virksomhedsindehaver er god til. Nemlig ens virksomhed.
Priserne på en SEO konsulent er over de sidste år faldet. Det skyldes i høj grad, at der er kommet flere og flere udbydere af kvalitets SEO arbejde og konkurrencen på pris er høj. Så SEO priserne er faldet og har gjort det muligt for flere mindre virksomheder at lege med i konkurrencen med de store. En SEO konsulent kan hjælpe din hjemmeside med at opnå et højere antal besøgende, men kan ikke garantere mere salg eller en nøjagtig placering på søgemaskinerne. SEO er en dynamisk forretning, dermed sagt at hvad søgemaskinerne finder korrekt i dag kan være forkert en uge ude i fremtiden. Derfor er en SEO konsulent en utrolig vigtig facilitator i det at opnå en høj rangering. Der er mange forhold, der spiller ind og derfor vil det altid være anbefalelsesværdigt at gøre brug af en SEO konsulent, så det ikke bare bliver gjort korrekt, men også gjort godt. Og sammenholdt med SEO priserne, så er der vist ikke andet for end bare at hoppe ud i det og begynde at rangere bedre i dag.
Skriv et svar